0 نفر در حال مطالعه
فهرست موضوعات

فهرست موضوعات

در این مقاله، به بررسی گرامر entweder oder خواهیم پرداخت. ما را همراهی نمایید.

زبان آلمانی، از جمله زبان های رایج و بسیار پرکاربرد در دنیا محسوب می شود. یادگیری زبان آلمانی در عین جذاب بودن، دارای چالش های مختلفی است که اطلاع داشتن از قوانین مختلف این زبان مشهور، می تواند به ما کمک کند که به راحتی، از پس چالش های پیش روی یادگیری زبان آلمانی بر بیاییم.

یکی از مسائل بسیار مهم و کلیدی در یادگیری زبان آلمانی، مسائل مربوط به گرامر آن است. حروف ربط در زبان آلمانی که از اصول مهم گرامر این زبان محسوب می شود، نقش بسیار موثر برای برقراری ارتباط بین دو جمله خواهد داشت.

در واقع، دو جمله آلمانی که می تواند هم مستقل و هم غیر مستقل از هم باشد، به وسیله حروف ربط، به هم متصل گردد. از جمله حروف ربطی که در زبان آلمانی بسیار کاربرد دارد، حروف ربط entweder و oder است.

این حروف ربط به معنی “یا” و “یا این که” معنی می شود که می تواند جمله های آلمانی را به هم مرتبط سازد. ما در این مقاله، قصد داریم تا به بررسی کامل گرامر entweder oder بپردازیم.

پیشنهاد می کنیم از پست حروف ربط در زبان آلمانی دیدن کنید.

یکی از بهترین اساتید برجسته در زمینه آموزش زبان آلمانی، استاد پوریا خانی است

یکی از بهترین اساتید برجسته در زمینه آموزش زبان آلمانی، استاد پوریا خانی است که موسس آموزشگاه آموزش زبان آلمانی استاد پوریا خانی هستند.

ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان آلمانی و کارشناس مترجمی زبان آلمانی بوده و دوره های آموزشگاهی را به صورت حرفه ای گذرانده است.

ایشان به بیش از 7000 زبان آموز، تجربیات خود را منتقل کرده است. آکادمی استاد پوریا خانی، با ارائه پکیج های آموزشی غیر حضوری که شامل جزوات و فیلم های آموزشی است، سعی بر نوین بودن و غیر حضوری بودن آموزش زبان آلمانی کرده است که در این زمینه هم بسیار موفق ظاهر شده است.

حتما صفحات زبان آلمانی سخته؟ و ساده ترین زبان برای یادگیری بعد از آلمانی را مشاهده کنید.

همچنین، تمامی دوره های آکادمی استاد خانی، از پشتیبانی مادام العمر ایشان بهره می برد. در ادامه مقاله، توضیح بیشتری در خصوص این آکادمی و گرامر  entweder oder، ارائه می دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های خط به خط منشن اینجا کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های خط به خط منشن کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های خط به خط منشن کلیک کنید.

گرامر entweder oder

گرامر entweder oder
گرامر entweder oder

همان طور که در مقدمه مقاله گفته شد، گرامر زبان آلمانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از موضوعات بسیار مهم در یادگیری زبان آلمانی، نحوه استفاده از حروف ربط در این زبان است.

از جمله این حروف، entweder و oder است. یادگیری گرامر entweder oder، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می تواند در ربط دادن جملات و ساخت جملات آلمانی کمک زیادی کند.

حروف ربط entweder oder به معنی ” یا ” و ” یا این که ” است. فعل در این جملات، از لحاظ مفرد بودن و جمع بودن نیز، با نزدیکترین فاعل خود مطابقت خواهد داشت.

در برخی از فرهنگ لغت ها، entweder  همچنان به ” یا ” ترجمه شده است. اما در اکثر جملات، می توان آن را ” یا این که ” ترجمه کرد که فهم بهتری از جمله به ما ارائه می دهد. بنابراین، entweder  به معنای ” یا این که ” و oder به معنای ” یا ” خواهد بود.

به عنوان مثال، در جمله فارسی خواهیم گفت، “یا این که اتاقت را تمیز می کنی، یا می روی خرید می کنی

به عنوان مثال، در جمله فارسی خواهیم گفت، “یا این که اتاقت را تمیز می کنی، یا می روی خرید می کنی”. این جمله در آلمانی بیشتر کاربرد دارد و ما در زبان فارسی، ” یا ” را اول جمله قرار می دهیم.

در زبان آلمانی، ” یا این که ” را در ابتدا، و ” یا ” را در مرحله بعدی قرار خواهیم داد. در ادامه مقاله، مثال هایی برای درک بهتر این موضوع، ارائه می دهیم.

برای درک بیشتر گرامر entweder oder، توصیه می شود که از دوره خط به خط منشن استاد پوریا خانی استفاده نمایید. این دوره آموزشی، مثال های بسیار جامعی در مورد این مبحث ارائه کرده است که می تواند به درک هر چه بیشتر entweder oder منجر شود.

دوره تدریس خط به خط منشن استاد پوریا خانی، به عنوان جامع ترین دوره آموزش زبان آلمانی به حساب می آید که می تواند به صورت غیر حضوری و در هر ساعت شبانه روز، به پنل کاربری خود در آکادمی پوریا خانی دسترسی داشته و از این دوره خط به خط، نهایت استفاده را ببرید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده مینی دوره رایگان خط به خط منشن استاد خانی، به وبسایت این آکادمی مراجعه کرده و برای خرید کامل دوره گرامر مورد نظر، با کارشناسان این مجموعه، مشورت نمایید.

مثال هایی در خصوص گرامر entweder oder

حال که با تعریف حروف ربطی و گرامر entweder oder آشنا شدیم، در ادامه مثال هایی را خواهیم گفت که می تواند این موضوع مهم را برای ما شفاف و روشن سازد.

Entweder wäschst du ab oder du gehst einkaufen

یا این که ظرف ها را می شوری، یا تو می روی خرید.

لازم به توضیح است که فعل شستن یا آب کشیدن در فرهنگ لغت زبان آلمانی، abswaschen خواهد بود. این فعل، به عنوان فعلی جدا در نظر گرفته می شود و اگر در مثال فوق دقت کرده باشید، “ab” در آن از فعل جدا شده است و به انتهای بخش اول جمله مستقل رفته است. پس از آن، برای ربط جمله اول به دوم از oder استفاده گردیده است.

 چند مثال دیگر در خصوص گرامر entweder oder

Entweder bist du dick oder dünn

یا این که چاق هستی یا لاغر

نکته بسیار مهم، این است که entweder می تواند هم قبل از فعل به کار برود و هم می تواند بعد از فعل کاربرد داشته باشد. اما باید به این موضوع تسلط داشته باشید که این کلمه، حتما بایستی قبل از oder به کار برده شود. مثال فوق را می توانیم به شکل زیر هم عنوان کنیم:

Du bist entweder dick oder dünn

یا این که چاق هستی  یا لاغر

 Entweder du tust das, was ich sage, oder du bist gefeuert

یا این که چیزی که من می گویم را انجام می دهی  یا می روی بیرون (یا از اینجا خارج می شوی )

 Entweder laufen wir, oder wir fahren mit dem Bus

یا این که پیاده می رویم یا با اتوبوس

 Du kommst jetzt entweder, oder ich fahre ohne dich los

یا این که الان می آیی یا من بدون تو راه می افتم می روم.

 Entweder er lügt oder ist sehr vergesslich

یا این که او دروغ می گوید یا خیلی فراموشکار است.

 Entweder du nimmst das jetzt oder ich gebe es dem Hund

یا این که تو آن را بر می داری  یا من آن را می دهم به آن سگ

نکته مهمی که در خصوص کاربرد و گرامر entweder oder باید گفت، این است که در ترجمه این جملات به فارسی، برخی از جملات، حس تهدید شدن را القا می کند.

یعنی این نوع حروف ربط، علاوه بر جنبه دستوری بودن، می تواند جنبه تهدید آمیز بودن هم داشته باشد. به همین دلیل است که کاربرد و گرامر entweder oder، می تواند بسیار گسترده باشد و با مثال های جامعی که زده شد، به درک کلی از این گرامر پرداختیم.

چند مثال دیگر در خصوص گرامر  entweder oder:

Entweder du oder Mark muss es getan haben.

یا این که تو و یا مارک این کار رو کردید.

در بند اول، جابجایی فاعل و فعل صورت می گیرد ولی در بند دوم، این جابجایی صورت نمی‌گیرد.

Entweder komme ich morgen vorbei, oder ich rufe dich an.

یا این که فردا می آیم و یا به تو تلفن می کنم.

ممکن است در بند اول جمله جابجایی فاعل و فعل صورت نگیرد که در این صورت، جمله لحن تهدیدآمیزتری به خود می گیرد.

ممکن است که در قسمت اول جمله، جابجایی فعل و فاعل انجام نشود که در این صورت، جمله، لحن تهدید آمیزتری از خود نشان دهد.

Entweder du gibst das sofort auf, oder du kriegst kein Taschengeld mehr.

یا این که این کار رو ترک می کنی یا دیگه پول تو جیبی نمی گیری.

استفاده از دوره های آموزشی استاد پوریا خانی

شما می توانید برای درک کامل تر و بهتر گرامر entweder oder، از دوره های آموزشی استاد پوریا خانی استفاده کنید.

این دوره ها، به صورت پکیج های آموزشی می باشد که شامل جزوات و فیلم های آموزشی بوده و به صورت غیر حضوری و در پنل وبسایت آکادمی، در اختیار زبان آموزان قرار خواهد گرفت.

مزیت استفاده از این دوره های آموزشی، صرفه جویی در زمان و هزینه های کلاس های حضوری است. همچنین، شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز، به دوره های استاد خانی دسترسی داشته باشید.

دوره های استاد پوریا خانی، توسط بیش از 30 استاد آموزشی تدریس می شود و دارای پشتیبانی مادام العمر اساتید برجسته این آکادمی است و زبان آموز، به هیچ وجه احساس خودآموزی را نخواهد داشت و به راحتی می تواند در کمتر از 6 ماه، به سطح B1 زبان آلمانی مسلط شود.

نکات مهم در خصوص حروف ربط و گرامر entweder oder

نکات مهم در خصوص حروف ربط و گرامر entweder oder
نکات مهم در خصوص حروف ربط و گرامر entweder oder

در زمان یادگیری حروف ربط entweder  و oder، باید نکاتی را مد نظر خود قرار دهید.

با این که حروف ربط فوق، دو جمله مستقل یا غیر مستقل را به هم متصل می کند، اما باید به این نکته توجه کنید که از این حروف ربط، به عنوان ضمایر نسبی هم ممکن است استفاده شود و بایستی بدانید که چگونه آنها را تفکیک کنید.

علاوه بر این موضوع، در بخشی از مقاله گفته شد که ترتیب قرار گرفتن حروف ربط entweder oder، بدین گونه است که در ابتدا entweder، و سپس oder استفاده می شود.

برای یادگیری هر چه بهتر این حروف ربطی، لازم است تمرین مداوم داشته باشید و باید این موضوع را بدانید که در کدام قسمت جمله و در چه صورتی، باید از آنها استفاده نمود. همچنین لازم است که برای یادگیری زبان آلمانی، حتما از استادی باتجربه و برجسته استفاده کنید.

زیرا استاد کم مهارت، می تواند باعث نقص در آموزش شما شود و زبان آلمانی را به سختی فرا بگیرید.

توصیه ما، استفاده از دوره های آموزشی آکادمی استاد پوریا خانی است که با بهترین اساتید آموزشی و پشتیبانی کامل شخص استاد خانی، می توانید در نهایت راحتی، اقدام به یادگیری زبان آلمانی کنید.

دوره آموزشی استاد پوریا خانی، شامل گرامر طلایی و نکات طلایی هم می شود که در کوتاه ترین زمان، گرامرهای پیچیده زبان آلمانی را به شما خواهد آموخت.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله، به بررسی و کاربرد گرامر entweder oder پرداختیم. حروف ربطی entweder  و oder کاربرد بسیار وسیعی در ربط دادن جملات دارد و به معنای entweder  ” یا این که ” و oder ” یا ” خواهد بود.

ترتیب استفاده کردن از حروف در این مقاله گفته شد که می تواند حائز اهمیت باشد. به صورت کلی، حروف ربطی زبان آلمانی، کاربرد بسیار زیادی در این زبان دارد و بایستی حتما اقدام به یادگیری کامل آن نمود تا به زبان آلمانی تسلط یافت.

همچنین، افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، باید بدانند که اخذ مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 بسیار مهم است و جزو قوانین مهاجرتی آلمان محسوب می شود.

به همین دلیل، توصیه می کنیم که برای یادگیری زبان آلمانی و مهاجرت به این کشور، حتما از دوره های آموزشی آکادمی استاد پوریا خانی استفاده کنید تا بتوانید در کمتر از 6 ماه، به تسلط کامل سطح B1 زبان آلمانی، دست پیدا کنید.

دوره هایی نظیر دوره خط به خط منشن آکادمی استاد خانی، دوره گرامر طلایی و …، می تواند کمک زیادی در روند یادگیری هر چه بهتر شما داشته باشد.

در پایان با افعال مودال در آلمانی آشنا شوید.

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی

نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی
نتایج شرکت در آکادمی پوریا خانی
دیدگاه‌ها
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها